ATTENTIONER Dikkatimi Topluyorum Programı

Samsun Dil ve Konuşma Terapisi BEKAM

ATTENTINER Dikkatimi Topluyorum Programı Hakkında Merak Edilenler

ATTENTINER Dikkatimi Topluyorum Programımız ile ilgili bizlere sıklıkla sorulan bazı sorular asağıdaki gibi olup bu hizmetimizle ilgili soruların cevaplarını yazının devamında bulabilirsiniz.

Attentioner Dikkatimi Topluyorum Programı, Almanya Bremen Üniversitesi tarafından, çocukların dikkat, odaklanma, konsantrasyon ve yürütücü işlev becerilerini iyileştirmek üzere geliştirilmiştir.

Bilimsel temeli öğrenme psikolojisi ve nöropsikolojik esaslar üzerine kurulan program birçok ülkede uygulanmaktadır. Öğrenme psikolojisi, öğrenmenin nasıl meydana geldiğini, öğrenmeyi sağlayan ve etkileyen faktörleri, etkin öğrenmenin davranışsal ve psikolojik açıdan nasıl desteklenebileceğini, kısaca öğrenmenin doğasını inceler. Nöropsikoloji ise düşünce, duygu, davranış ve öğrenmenin oluşum, gelişim ve değişimini beyin temelli olarak inceler. Beyinde meydana gelen değişimlerini öğrenme sistemindeki aksamalar üzerine etkisi de nöropsikolojinin konuları arasındadır. 

Attentioner Dikkatimi Topluyorum Programı, başlangıçta Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozuluğu (DEHB) olan çocuklar için geliştirilmiştir. Ancak öğrenmenin nöroffzyolojisi ve davranışçı psikolojik temellere dayanan bilimsel alt yapısı nedeniyle 7-18 yaş grubundaki tüm çocuklara uygulanabilmektedir.

Program içerisinde okuma, yazma ve basit hesaplama becerileri gerektiren görevler vardır. Bu nedenle merkezimizde Attentioner Dikkatimi Topluyorum programı en erken ilk öğretim birinci sınıf sonunda hedeflenen kazanım ve becerilere sahip çocuklara uygulanmaktadır.

Attentioner Dikkatimi Topluyorum Programı, çocukların belirlenmiş bir sürede, sistemli bir biçimde, kolaydan zora doğru artan zorluk derecesinde zihinsel uyaranlara maruz bırakılmaları esasına dayanır. Kararında (uygun zorluk derecesinde) ve düzenli aralıklarla zihinsel uyarı alan çocukların zihinsel becerilerinde anlamlı düzeyde ve kalıcı gelişme sağlanır.

Programın tüm aşamalarında ayrıca görsel ve işitsel dış uyaranlara rağmen dikkatin sürdürülmesine yönelik çalışmalar yapılır. Bu sayede beynin hedef uyaranlara dikkati yoğunlaştırıp, hedef olmayan uyaranlara karşı oluşacak tepkileri engellemesi olarak tanımlanabilecek ketleyici kontrol fonksiyonu gelişir. Program sonunda çocukların dikkatle birlikte duygu ve davranışları düzenleme becerilerinde de önemli gelişme gözlenir.  

Program içerisinde sıklıkla kullanılan şifre ve görevler, çocuklarda sistematik ve algoritmik düşünme, akademik ve sosyal hayatta karşılaştıkları problemleri çözme becerilerini geliştirir.

Seçici Dikkat: Birden çok uyaran içerisinden sadece hedef olarak seçilen uyarana dikkati verebilme becerisidir. Bu becerinin çocuklar için önemi, sadece sessiz ortamda değil, ses ve kalabalığın olduğu ortamlarda da iş ve derslerine odaklanabilmelerini sağlamasıdır.  

Bölünmüş Dikkat: Dikkat gerektiren birden fazla işi aynı anda yapabilme becerisidir. Çocuklar için bu becerinin en tipik örneği bir yandan not alırken diğer yandan öğretmeni dinlemeye devam edebilmeleridir.

Odaklanmış Dikkat: Dikkatin bir iş, konu veya olaya derinlemesine yoğunlaştırılması, çevredeki ses, görüntü gibi dış uyaranlar veya düşünce, duygu, istek gibi iç uyaranlara rağmen dikkatin hedef uyaranda tutulabilmesi becerisidir. Bu becerin geliştirilmesi çocukların özellikle derin öğrenme ve sınav performanslarını artırır.

Sürdürülebilir Dikkat: Dikkatin bu fonksiyonu başlanan işin sonlandırılıncaya kadar başlangıçtaki yoğunluğa yakın bir dikkatle sürdürülmesin tanımlar. Bu beceri çocukların başladıkları iş, görev, ders veya ödevi tamamlamayabilmeleri için oldukça önemlidir.

Zamanlama: Hedeflenen görevi belirlenen veya uygun zaman içerisinde bitirebilme becerisidir. Program içerisinde çok sayıda zamanlı görev bu beceriyi desteklemektedir. Bu beceri çocuklarda özellikle günlük işlerin, ödev ve sınavların kendisinde ayrılan zaman içerisinde yetiştirilmesi becerisini kazandırır.

Attentioner Dikkatimi Topluyorum, 15 seanstan oluşan bir paket programdır. Beyin gelişimini düzenli ve sürekli desteklenmesi için geliştirilen nöropsikolojik temelli bu programın haftada bir veya iki seans şeklinde uygulanması önerilir. Seansların daha sık veya daha seyrek aralıklarda gerçekleştirilmesi programdan alınacak verimi düşüreceğinden tercih edilmez.

Seanslar çocuğun ihtiyacı, aile ve uygulayıcının ortak kararı ile birebir veya grup şeklinde yapılabilir. Seansların bireysel olarak yapılması çocuğun birebir etkileşim içerisinde olduğu terapist/uygulayıcı ile uyumlanmasını, keyif ve motivasyonunu artırır. Aynı şekilde grup uygulamalarında sağlıklı rekabet ortamı, çocukların aktif katılımları ile sürece dair keyif ve motivasyonlarını artabilir. Farklı sosyal dinamikleri bir arada barındırdığından sosyal beceri geliştirmede grup seansları daha etkili olmaktadır.

Her biri üç görevden oluşan seanslar ortalama 40-60 dakika sürmektedir. Programın bireysel veya grup olarak uygulanması, çocuğun dikkat ve hızı, ortam, uygulayıcı ile çocuk arasındaki iletişim, grup dinamikleri gibi faktörlere bağlı olarak seans süreleri değişkenlik gösterebilir.

Attentioner Dikkatimi Topluyorum Programı seansları oyun ve etkinlik odaklıdır. Seanslarda görseller, materyaller, görevler, şifreler, ipuçları ve ödüller yoğun olarak kullanılır. Bu da çocukların eğlenerek ve istekle çalışmalara dahil olmalarını sağlar. Programda kullanılan ödül sistemi çocukların başarı duygusunu tetikler ve geliştirir.

Seansların bireysel ya da grup olarak uygulanmasından bağımsız olarak program süresince yapılan çalışmalar çocukların akademik ve günlük yaşamda gerekli sosyal beceriler ve problem çözme yeteneklerinin gelişimini destekler.

Attentioner Dikkatimi Topluyorum Programı dikkat düzeyinden bağımsız olarak her çocukta uygulanabilir ve zihinsel gelişimi destekler. Bununla birlikte aşağıdaki durumlardan birisine sahip çocuklar için özellikle önerilir.

  • Bir işe veya etkinliğe dikkatini vermekte zorlanma, dikkat eksikliği
  • Dikkatin yaş düzeyinin gerektirdiğinden daha hızlı dağılması,
  • Başlandığı işi veya görevi istenilen sürede tamamlayamama,
  • Eşyalarını sık sık kaybetme,
  • Ders, ödev, proje ve sınav gibi zorlayıcı zihinsel işlerden kaçınma,
  • Uzun metin ve kitap okumaktan hoşlanmama,
  • Günlük hayatta ve sınavlarda basit hatalar yapma,
  • Görevlerini planlamakta güçlük yaşama,
  • Görevlerini ve sorumluluklarını unutma, erteleme
  • Zararlı ve riskli davranışlara yatkınlık,
  • Sırasını beklemekte, davranışlarını kontrol etmekte güçlük,
  • Var olan potansiyelinin altında akademik başarı.

Merkezimizde Attentioner Dikkatimi Topluyorum Programı alanında deneyimli uzmanlar tarafından yapılmaktadır. 

Program öncesinde aile ve çocuk ile görüşme yapılarak program ve süreç hakkında bilgilendirme yapılır. Bu görüşmede seansların zaman ve sıklığı belirlenir.

Program başarısını objektif olarak değerlendirebilmek için program öncesi ve sonrası MOXO Sürekli Performans Testi (dCPT) Dikkat Testi uygulaması önerilir. Ailenin talep ve tercih etmesi durumunda ilk seans öncesi MOXO Dikkat Testi uygulanır. Bu test ile çocuk dikkat, hiperaktivite, dürtüsellik ve zamanlama yönünden objektif olarak değerlendirilir. Bu testin önemli özelliklerinden birisi çocuğun anlık ve kesitsel olarak değerlendirilmeyip çocukta test süresi boyunca bu parametreler yönünden değişimleri de göstermesidir.

Attentioner Dikkatimi Topluyorum Programının sonunda MOXO Sürekli Performans Testi (dCPT) tekrarlanır. Program öncesi ve sonrası test sonuçları karşılaştırılarak dikkat, hiperaktivite, dürtüsellik ve zamanlama parametreleri yönünden çocuktaki değişim ve gelişim objektif olarak ortaya koyulur.

Çocukla yapılan 15 seansa ilave olarak ailenin talep ve tercih etmesi durumunda ilave olarak 4 ebeveyn eşlikli seans uygulanır. Bu seansların temel amacı ebeveynlerin çocuklarını daha iyi tanıması ve onların dikkatlerini geliştirme konusunda bilgi ve farkındalıklarının artırılmasındır.

Attentioner Dikkatimi Topluyorum Programı ve diğer hizmetlerimizle ilgili detaylı bilgi için iletişim kanallarımız üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

 

 

BEKAM Ergoterapi, Dil Konuşma Terapisi ve Psikolojik Danışmanlık Merkezi

Mimarsinan Mahallesi 176. Sokak No: 6AB

Atakum-SAMSUN

Tel: 0552 369 06 55